3 områdeledere til Pleje & Omsorg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

– Nærværende ledelse og mindre ledelsesspænd

I Skive Kommune ønsker vi at blive en af landets bedste seniorkommuner, hvor vi sammen skaber et godt og værdigt liv for de ældre. Dette kræver blandt andet, at vi har gode ledere til at understøtte medarbejderne på vores plejecentre. Vores politikere ønsker nærværende ledelse og mindre ledelsesspænd på plejecentrene. Derfor søger vi nu 3 områdeledere til plejecentrene Breumgaard, Lem og Bøgely.

Hør to af vores nuværende områdeledere fortælle hvorfor du skal søge én af stillingerne hos os

Vil du være med til at lede og udvikle Pleje og Omsorg i Skive Kommune og bidrage til et stærkt fagligt miljø med fokus på borgeren? Har du som menneske et naturligt talent for at skabe gode relationer, og kan du indgå i et konstruktivt samarbejde og dialog med både medarbejdere, kolleger, samarbejdspartnere og ikke mindst vores borgere og pårørende? Så grib denne mulighed for at blive en del af et spændende ledelsesfællesskab, hvor vi sammen skaber fremtidens ældrepleje.

De 3 centre

  • Lem Plejecenter har 20 faste stuer og en gæstestue. På centret dufter der dejligt af hjemmelavet mad, idet vi har eget køkken. Den første reaktion, når man træder ind ad døren er ”Hvor er her hyggeligt”. Vi har et godt naboskab og socialt samvær mellem beboerne, og det er nemt at føle sig hjemme. Vi har en stor skare af frivillige, som laver aktiviteter fx værksted for mænd, loppemarked og sociale arrangementer.
    Læs mere om Lem Plejecenter på vores hjemmeside.
  • Breumgaard Plejecenter har 22 plejeboliger, hvor vi har fokus på et godt hverdagsliv for beboerne. Vi har en aktivitetsmedarbejder ansat, som laver aktiviteter fx gymnastik og musik med beboerne. Vi har en bus, som vi bruger til udflugter, og vi har en velfungerende venneforening, som netop har stået for en festlig påskefrokost for beboerne. Vi har køkkener i leve-bo miljøer med et dygtigt køkkenpersonale, som har stor fokus på beboernes ønsker.
    Læs mere om Breumgaard Plejecenter på vores hjemmeside.
  • Bøgely Plejecenter har 17 faste plejeboliger og 3 midlertidige boliger i naturskønne omgivelser i Hald. På Bøgely har vi fokus på at skabe et godt og attraktivt arbejdsmiljø, og vi har en sammentømret og harmonisk personalegruppe, som er meget engageret i deres arbejde. Vi løfter i flok og vi arbejder sammen om at nå vores fælles mål: at give vores beboere de bedste muligheder for et godt og værdigt ældre liv. Derudover har vi en stor og engageret flok af frivillige, ligesom Bøgely oplever stor opbakning og interesse fra lokalsamfundet.
    Læs mere om Bøgely Plejecenter på vores hjemmeside.

Mere ledelse på vej
På nuværende tidspunkt har vores områdeledere ansvaret for flere plejecentre, men vi arbejder i 2023 på at realisere et politisk ønske om at etablere områdelederfunktion på alle 15 plejecentre. Du vil derfor få ansvaret for et enkelt plejecenter, samt være en del af en proces, hvor vi i løbet af 2023 forventer at ansætte yderligere ledere i Plejeboligenheden.

Denne proces betyder også, at vi kommer til at tilpasse de nuværende områders størrelse og sammensætning. Der vil i det hele tage foregå en løbende udvikling og tilpasning af området også fremover.

Spændende ledelsesopgaver
Vi tilbyder et job, hvor du sammen med medarbejderne og dine nærmeste lederkolleger, har stor mulighed for at være med til at skabe en god arbejdsplads, hvor faglighed og arbejdsmiljø understøtter beboernes gode hverdagsliv og medarbejdernes gode arbejdsliv.
Som områdeleder kan du sætte hele ledelsespaletten i spil, da du har ansvar for den daglige drift og planlægning i tæt samarbejde med en planlægger, samt tilpasning og udvikling af områdets indsats.

Alle 3 plejecentre har et godt arbejdsmiljø, og vi arbejder med personcentreret omsorg og daglig triagering, hvor vi ser på beboernes aktuelle behov. Der ligger en ledelsesopgave i at arbejde med at udvikle dokumentation og god sammenhæng mellem døgnrytmeplaner og behandlingsplaner sammen med medarbejderne, så vi kan sikre den bedst mulige pleje og løfte den faglige kvalitet endnu mere. Vi arbejder bl.a. med implementering af Ældre- og Værdighedspolitikken samt metoder og redskaber vedr. Livets Afslutning, der er et tværgående udviklingsprojekt.
Alle plejecentre skal også i løbet af efteråret afholde udviklingsdialog, som er Skive Kommunes dialogbaserede proces for udvikling af trivsel og ledelse på alle arbejdspladser. Det er muligt at få hjælp til denne proces fra kommunens HR-afdeling.
Lederteamets opgaver og ansvar
I Skive står vores ledelse på to ben: Du får både lokal ledelse af ”dit eget” plejecenter, samtidigt med at du bliver du en del af et lederteam, som bruger hinanden til sparring og erfaringsudveksling.

Lederteamet har fælles ansvar for at skabe en god arbejdsplads, hvor faglighed og arbejdsmiljø understøtter opgaveløsning af høj kvalitet. Lederteamet har ligeledes fælles ansvar for, at økonomien er i balance, og de store linjer i og omkring opgaveløsningen skal være ens i de tre områder.
En af lederteamets vigtige opgaver er at udvikle og plejecentrene i området, så vi også i fremtiden kan leve op til de krav, som beboerne kalder på nu og i fremtiden - i balance med økonomien. Vi skal i endnu højere grad understøtte beboerne i at mestre deres liv med de ressourcer de kommer med. Det betyder, at du både skal kunne bevæge dig op i helikopteren, tænke sammenhæng og strategisk fremad, og kunne bevæge dig ned i hverdagens praksis og implementere nye tiltag.

Som leder refererer du til afdelingslederen af Plejeboligenheden, som understøtter områdelederne og er ansvarlige for den overordnede udvikling af området. Du vil desuden blive en del af en stor ledergruppe i Pleje & Omsorg, som består af pt 14 områdeledere fra plejecentrene og hjemmeplejen, men som ved årets udgang vil bestå af 23 ledere. Ledergruppen arbejder kontinuerligt med at styrke og udvikle organisationen, hvor vi tager udgangspunkt i:
  • Økonomisk bæredygtighed
  • Faglig bæredygtighed
  • Ledelsesmæssig og administrativ bæredygtighed.

Udover de opgaver, som er beskrevet i ansvars- og kompetencebeskrivelsen, er der særligt 3 opgaver, der trænger sig på i alle ledelseslag:
  • Rekruttering og fastholdelse: En aktuel stor udfordring består i at styrke rekruttering og fastholdelse af kvalificerede medarbejdere med henblik på at opretholde den faglige kvalitet i ydelserne til borgerne. Derfor vil det også være et stort fokus for lederteamet i samarbejde.
  • Opgaveoverdragelse og det nære sundhedsvæsen: Det nære Sundhedsvæsen med sundhedsfremme og forebyggelse er et centralt element i vores arbejde. I fremtiden skal vi på plejecentrene favne en anden og større kompleksitet som følge af den stigende opgaveoverdragelse fra regionen til kommunen i forbindelse med udbygningen af det nære sundhedsvæsen fx indlæggelse i eget hjem. Det kræver, at du skal medvirke til at udvikle fagligheden og samarbejdet omkring det nære sundhedsvæsen, så vi kan bidrage til de bedste forløb for borgerne.
  • Strategiplan: Vi arbejder på alle niveauer i organisationen med udvikling ud fra 6 strategiske indsatsområder, som er formet ud fra behovet for at tænke og handle strategisk i forhold til de udfordringer, som vi kan forudse i fremtiden. Du vil som områdeleder skulle indgå i arbejdsgrupper eller arbejde med at implementere udviklingstiltag herfra på eget plejecenter og i området.
    Læs mere i vores Strategiplan her.

Den leder vi ønsker os
Du har en sundhedsfaglig baggrund som sygeplejerske eller social-og sundhedsassistent, der gør, at du kan lede flere fagligheder og være den nødvendige sparringspartner for medarbejderne i hverdagen. Du skal også have økonomisk indsigt, og vi har dygtige økonomikonsulenter, der understøtter budget og opfølgning. Vi forventer, at du har erfaring med ledelse og minimum en diplomuddannelse i ledelse eller tilsvarende lederuddannelse, eller at du er indstillet på at tage relevant lederuddannelse.

Derudover håber vi, at du kan genkende dig selv i disse styrker:
  • Du tør tage ledelse og gå foran. Du oversætter de politiske budskaber og omsætter dem sammen med medarbejderne til praksis i hverdagen.
  • Du har visioner og mod til at stå i spidsen for forandringsprocesser samt den løbende udvikling af dit plejecenter og samlet i området sammen med din lederkolleger.
  • Du går analytisk til værks for at komme hele vejen rundt om udfordringer, og du finder løsninger og optimerer for at udnytte muligheder og få de bedste resultater.
  • Du bevarer overblikket i en travl hverdag og er omstillingsparat, når vi er nødt til at foretage hurtige omprioriteringer.
  • Du tør tage de nødvendige drøftelser og beslutninger - og stå på mål for dem - der skal til for at skabe det bedste tilbud til borgerne indenfor rammerne.
  • Du er lyttende og inviterer til dialog med medarbejdere, planlæggere, MED, samt borgere og deres pårørende.
  • Du leder tillidsbaseret dvs., at du gerne uddelegerer og giver ansvar fra dig til medarbejderne, så deres kompetencer bringes i spil.
  • Du leder opad og klæder lederkolleger og afdelingslederen af Plejeboligenheden på med information om, hvad der rører sig i hverdagen

Yderligere info
  • Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder af Plejeboligenheden Marianne Frost på telefon 20 34 30 02 eller på mail mafr@skivekommune.dk
  • Hvis du har spørgsmål vedr. Lem Plejecenter kan du desuden kontakte områdeleder Anette Sørensen på mail asre@skivekommune.dk.
  • Hvis du har spørgsmål vedr. Breumgaard Plejecenter kan du kontakte områdeleder Anne Mette Sørensen på mail amls@skivekommune.dk.
  • Hvis du har spørgsmål vedr. Bøgely Plejecenter kan du kontakte Margrethe Odland på mail: makj@skivekommune.dk.

Ansøgningsfrist
Send os din ansøgning, hvor du beskriver, hvordan du vil byde ind på de opgaver, vi har beskrevet, senest tirsdag den 29. maj 2023.
Angiv og begrund gerne, hvis du har særlige ønsker til hvilke(t) plejecenter du gerne vil være leder på.

Vi forventer at holde 1. samtale 6. juni 2023 og 2. samtale 19. juni 2023.
Der vil indgå en personprofil og en opgave i ansættelsesforløbet, hvis du går videre til 2. samtale.

Vi håber, at du kan tiltræde pr. 1. august eller 1. september 2023 eller efter aftale.

Du bliver ansat efter gældende overenskomst og principperne om lokal løndannelse med baggrund i dine kvalifikationer og relevant erfaring.
Forud for ansættelse skal der foreligge en straffeattest, og der indhentes reference.

Søg stillingen elektronisk via vores rekrutteringssystem

RENT LIV er livshjulet på Skiveegnen. Vi skaber vækst og udvikling gennem grønne handlinger. Vi gør det sammen gennem fælles virkelyst. Vi gør det for at benytte, beskytte og udvikle en egn i balance.
Grøn handling i fællesskaber og for en egn i balance. Tilsammen giver det RENT LIV.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Skive Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skive Kommune, Resenvej 25, 7800 Skive

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2319&ERId=80957

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5823640

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet